torsdag 22 februari 2007

Stöd Barncancerfonden

Under en tid i mitt liv bodde jag i Malmö. Jag kan inte påstå att allt var på topp utan i självaverket mådde jag inget vidare. Som tur var fanns det en del människor som gjorde allt lite lättare och två utav dom var Catarina och Christian. Fotbollstokiga Christan som kunde klara av vilket problem som helst med en roller och Catarina med en rejäl sarkasm men med ett hjärta utav guld. Catarina och Christian var även ett par som fick en liten son i smband med att jag flyttade bort ifrån Malmö. Denna lilla pojk heter Alfons och går en fruktansvärd kamp tillmötes. Jag orkar inte förklara mer utan jag ber er att gå in på Alfons blogg och läs. Efter ni har läst detta ber jag er att gå in och stödja Barncancerfonden och ge en gåva.

Jag tänker på er Catarina och Christian. Varje gång jag läser om Alfons och eran kamp önskar jag att jag kunde göra mer för er. Detta är ett sätt att göra någor för er och för Alfons.

Saknar er!

1 kommentar:

Johanna Falk sa...

När Christian fick Alfons kommer jag ihåg jag tyckte att Alfons var ett så bra namn. Jag har faktiskt ofta tänkt på just det. Lite normbyrtande liksom.

Inlägget på hans blogg idag 1 mars är så rörande att man bara gråter och gråter, trots att jag aldrig träffat Alfons. Det är så grymt att en liten människa ska behöva genomlida detta.

Ge Alfons och hans familj ro och vila nu.

/Johanna